Skoda Superb na ringu - czeska limuzyna kontra najwięksi kon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gucio1916
    Drive
    • 2010
    • 41

    Skoda Superb na ringu - czeska limuzyna kontra najwięksi kon

    Witam i dziękuje wszystkim za porady. Jak już odbiorę Oktavkę to prawdopodobnie zamontuję na rzepy tak jak arturas03 jeżeli oczywiście będę miał taka półeczkę bo mam mieć fabryczne radio 1 pinowe. Czy głos jest wystarczająco dobrze słychać czy trzeba głośnik. ? A jak tam te antenki triflex jesteście z nich zadowoleni. Warto zainwestować w taka antenę bo ja niestety jednego presidenta missuri już straciłem no i niestety musiałem kupić jakiegoś zwyklaka. No i proszę o poradę jakiego tego trifexsa (firma) kupić.
    pozdrawiam
  • AndiT
    Rider
    • 2008
    • 332

    #2
    Skoda Superb na ringu - czeska limuzyna kontra najwięksi kon

    Tekst:

    "Nie ma chyba koncernu motoryzacyjnego, który wykonałby w tak krótkim czasie tak duży skok jakościowy i technologiczny jak ©koda. Nowy Superb to potwierdza. Mieliśmy okazję porównać go z piątką rywali.

    Segment D jest dla koncernów niezwykle ważny. Po pierwsze dlatego, że są to samochody, które doskonale się sprzedają, szczególnie w Europie Zachodniej. Po drugie, właśnie te auta stanowią wizytówki koncernów i niejednokrotnie wyznaczają rozwój innych modeli danej marki.

    Koncern z Mlada Boleslav postanowił pokazać nową ©kodę Superb w towarzystwie aut, z jakimi będzie musiała się zmierzyć na rynku, czyli: VW Passata, Citroëna C5, Renault Laguny, Toyoty Avensis i Forda Mondeo.

    Samochody miały różne silniki i odmienne wersje wyposażenia. Mimo to bez problemów można znaleźć bardzo dużo elementów do porównania.

    ©koda Superb
    Patrząc na nowego Superba, widać, że jest konstrukcją najmłodszą. Z przodu ciekawie wyglądają spłaszczone od góry reflektory i przetłoczenia na masce. ©koda, w porównaniu do konkurentów, ma sylwetkę najbardziej zbliżoną do limuzyny. Wnętrze może uchodzić za wzór w tej klasie. Spośród rywali Superb jest najbardziej przestronny – i to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Także materiały użyte do wykończenia wnętrza są, na tle konkurentów, najlepsze. Nie zapomniano również o ergonomii.

    W testowanym modelu komfort jazdy był wręcz wzorowy. Samochód był cichy, dość miękko zawieszony. Uwagi można mieć jedynie do niezbyt precyzyjnego układu kierowniczego. ©koda przegoniła konkurentów, jeżeli chodzi o skrzynię automatyczną. Dwusprzęgłowy i sześciobiegowy DSG to wzór w tej klasie aut – równać się z nim może chyba tylko przekładnia w Passacie.

    Ford Mondeo
    Ma bardzo zwartą i dynamiczną sylwetkę. Wygląda nowocześnie, choć jego konstrukcja jest starsza od Superba. Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale Mondeo ma największy rozstaw osi spośród porównywanych aut i w tym tkwi jego olbrzymia przewaga. To samochód, który z całej stawki prowadził się najlepiej. Doskonały układ kierowniczy, zawieszenie i rozstaw to tak mocne atuty, że na dalszy plan odchodzą wady Mondeo. Podstawową jest wykończenie wnętrza. Elementy bardzo dobre przeplatają się z wykonanymi tandetnie. Niestety, w testowanym modelu tych drugich było więcej.

    Renault Laguna
    Francuskiemu koncernowi przydarzyła się wpadka. Pierwszawersja Laguny była tak dobra, nowoczesna i ponadczasowa, że trudno było stworzyć coś lepszego. I nie udało się. Wnętrze jest szare i bez polotu, podobnie jak wygląd zewnętrzny. Razi też brak miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Plus należy się za silniki, szczególnie dCi. Są dynamiczne i mają opinię bezawaryjnych. Zawieszenie jest poprawne, ale na tle Mondeo czy C5 wypada blado. Szybko należy się spodziewać odświeżenia tego modelu, który jest na rynku zaledwie od roku.

    Toyota Avensis
    Po co porównywać stary model, kiedy niebawem ma wejść nowy. Dlatego, że wciąż doskonale się sprzedaje i ma wiele atutów. Avensis ma najmniejszy wśród testowanych modeli rozstaw osi, co oznacza najmniej miejsca we wnętrzu. Ma plastiki z innej motoryzacyjnej ery. Ale wciąż jest samochodem o niebanalnej sylwetce, w którym pracują dobre silniki, szczególnie D-4D. Poprawne zawieszenie i układ kierowniczy to także jego atuty. Avensis nie ma bardzo słabych stron i potwierdza to popularność tego modelu we flotach. Nowy model, gdy się pojawi, może narobić w segmencie D sporo zamieszania.

    Volkswagen Passat
    Do niedawna panowała opinia, że ©koda, to gorszy VW. Od teraz będzie panowała opinia, że Superb, to bardziej luksusowy Passat. Limuzyna VW to klasyka gatunku. Proporcjonalny z zewnątrz, niezwykle praktyczny, szczególnie w wersji kombi. We wnętrzu po niemiecku – wszystko poukładane, klarowne, absolutnie niezbędne i trochę banalne. Zaletą testowanej wersji jest napęd 4Motion. Sprzęgło Haldex czwartej generacji sprawia, że trakcja Passata wiele zyskuje. VW przegrał ze ©kodą gorszym wykończeniem wnętrza i mniejszym komfortem jazdy. To przyzwoity samochód, również do firm.

    Citroën C5
    Przykład C5 pokazuje nie tylko, jak można zrobić model lepszy od poprzedniego, ale także od większości konkurencji. Samochód najładniejszy z całej stawki i, poza ©kodą, najlepiej wykończony we wnętrzu. To także, nawet bez aktywnego hydropneumatycznego zawieszenia, najlepiej resorowany samochód. Gdyby poprawić precyzję układu kierowniczego, Mondeo spadłoby na drugie miejsce. Minusem jest niewiele miejsca z tyłu i bardzo mały bagażnik. Przydałby się także jeszcze jeden silnik benzynowy, może turbodoładowany. Gdyby były to wybory miss, C5 na pewno dostałby tytuł od publiczności.

    Podsumowanie
    Ranking powstał w oparciu o opinię dziennikarzy biorących udział w teście porównawczym. Oto, które auto wypadło najlepiej:

    1. Ford Mondeo - najlepsze prowadzenie w całej stawce konkurentów i największa liczba konfiguracji. Dane techniczne i ceny Forda Mondeo.

    2. Skoda Superb i Citroen C5 - atuty Skody to nowoczesny design, doskonałe wykończenie wnętrza, wyposażenie, silniki i skrzynie biegów. Minusem jest wysoka cena, brak prestiżu marki, brak wersji kombi i niezbyt precyzyjny układ kierowniczy. Natomiast Citroen jest naładniejszy, najlepiej wyciszony i doskonale zawieszony. Gdyby tylko oferował więcej przestrzeni w środku, byłby zwycięzcą. Dane techniczne i ceny Skody Superb oraz Citroena C5.

    4. Volkswagen Passat - napęd na wszystkie koła, szeroka paleta silników i duży bagażnik to zalety VW. Niewiele miejsca we wnętrzu i niezbyt finezyjne wykończenie - to minusy. Dane techniczne Volkswagena Passat.

    5. Toyota Avensis - staruszek w stawce okazał się być godnym rywalem dla młodszych konkurentów. Zalety to najniższa cena i brak ewidentnych słabych punktów. Dane techniczne Toyoty Avensis.

    6. Renault Laguna - Dobre silniki Diesla to atut, ale za mały, aby wyprzedzić konkurentów. Kiepskie wnętrze i nijaki wygląd to zaskoczenie w marce, która lubi szokować tymi elementami. Dane techniczne Renault Laguny.

    Zdaniem eksperta
    Waldemar Świercz, dyrektor zarządzający, CARSED Sp.j.:
    - Poprzedni model ©kody Superb odniósł spory sukces rynkowy, w poszczególnych latach był liderem i wiceliderem rynku w swoim segmencie. Obecny model wchodzi więc na doskonale przygotowany grunt. Rozwiązań technicznych zastosowanych w nowym Superbie nie powstydziłyby się flagowe modele marek uważanych za prestiżowe. Co ciekawe, Superb proponuje rozwiązania nieosiągalne w innych modelach, jak twin door – pierwszy na świecie system otwierania klapy, napęd na cztery koła czy skrzynię biegów nowej generacji DSG umożliwiającą zmianę biegów w czasie 0,04 s."

    Link:
    M47N2

    Komentarz

    • b707
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1272

      #3
      http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1499 to jest test z tego samego spotkania ale IMHO lepszy.
      pzdr
      Adam

      Komentarz

      Pracuję...